Uloga organizacija u odgovoru na klimatske promjene

//Uloga organizacija u odgovoru na klimatske promjene

Uloga organizacija u odgovoru na klimatske promjene

Iako svjesni toga da to ne bi trebalo biti samo jedan dan u godini, ipak Dan Planeta Zemlje u mnogima od nas probudi mnoga pitanja, a sada već i strahove…

Jedno od pitanja koje si svatko kao zaposlena osoba ili poslodavac može postaviti je: Ima li naša organizacija ikakvu ulogu u (borbi za) klimatskim promjenama?

Odgovor je vrlo jasan – itekako ima! Sve veći utjecaj klimatskih promjena predstavlja stvarnu i neposrednu prijetnju društvu.

Najmanje 85% svjetske populacije već je pogođeno klimatskim promjenama. Njene posljedice su ekonomske i fizičke – za Zemlju, ali i za nas: snižena kvaliteta života, rizik za zdravlje i dobrobit, povećana nejednakost, nedostupnost resursa, itd.

I baš zato je već 62% organizacija oformilo (ili je u procesu oformljavanja) specifične uloge ili timove koji će se baviti klimatskim promjenama (The HR and Climate Strategy Survey, 2021).

U tom procesu, važnu ulogu imaju odjeli za ljudske potencijale. Što (i kako) se može unutar organizacija poticati i uzimati u obzir?

  • Svrha: Osigurati da su klimatski i održivi ciljevi organizacije ugrađeni u njezinu poslovnu svrhu.
  • Budućnost posla: Partnerstvo s poduzećima kako bi se ponovno promislilo kako, gdje i kada se posao obavlja radi podrške klimatskim ciljevima, ublažavanja rizika i smanjenja ugljičnog otiska.
  • Odgovornost i suradnja: Postavljanje jasnih odgovornosti za klimatske i ekološke, društvene i upravljačke inicijative organizacije, te podržavanje razvoja ključnih organizacijskih sposobnosti i timova za njihovu realizaciju.
  • Vrijednosti zaposlenika: Integriranje klimatske strategije i ciljeva u vrijednosti zaposlenika kako bi se poboljšalo iskustvo zaposlenika i poboljšala privlačnost i zadržavanje zaposlenika.
  • Stavovi: Slušanje potreba zaposlenika kroz ankete i fokus grupe kako bi se razumjeli njihovi stavovi prema klimatskim promjenama i identificirali uvjerenja i svjesnost o ključnim pitanjima.
  • Mjerenje: Uključivanje pokazatelja uspješnosti povezanih s klimom u poticaje za rukovodioce i ključne menadžere.
  • Nagrade: Uključivanje inovativnih elemenata u Nagrađivanje zaposlenika, kao što su “zelene” beneficije i/ili politika ljudskih resursa za podršku inicijativama za klimatske promjene.
  • Komunikacija: Omogućavanje zaposlenicima da razumiju i zagovaraju klimatsku strategiju organizacije kroz učinkovitu komunikaciju.

Vrijeme za promjene je – sad!

Sretan nam Dan Planeta Zemlje.

2022-04-22T10:21:07+00:00travanj 22, 2022|